کد خبر: ۲۹۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 20 September 2016
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جهان اسلام تشنه و شیفته پیام غدیر خم است و بیشتر مسلمین دریافته اند که فرهنگ غدیر قادر به مقابله با استبداد و استکبار است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: غدیر پیوند رسالت، امامت و مهدویت است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اظهار کرد: غدیر، عید بزرگ الهی، روز اکمال دین و اتمام نعمت و روز امامت و ولایت است و در این روز بود که خلعت زیبای امامت برقامت مولای متقیان حضرت علی (ع) نشست.

وی بیان کرد: با امامت نقشه یهود، کفار و مشرکان خنثی شد، از این رو پیامبر(ص) دین خود را در غدیر بیمه کرد. لذا وظیفه ما این است که غدیر را بفهمیم و به دنیا ابلاغ کنیم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه پیام غدیر حکومت،‌ امامت، حاکمیت الهی، وحدت امت اسلامی، تداوم عزت و شکوه اسلام است، گفت: حکومت، امامت و ولایت از سوی خدا حاکمیت الهی با امامت و ولایت و محور وحدت امت اسلامی در سایه امامت و ولایت عزت شکوه مسلمانان از جمله پیام‌های غدیر است.

وی با بیان اینکه افراد زیادی از مذاهب و ادیان مختلف در طول تاریخ نسبت به امیرالمومنین(ع) ارادت ویژه ای داشته و دارند، افزود: هر کس که فضائل، مناقب امام علی(ع) را می‌شنود نسبت به ایشان علاقه‌مند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: گرامی داشتن غدیر تنها به برگزاری مراسم جشن روز غدیر خلاصه نشود، بلکه باید دانست غدیر برای چه بود و چه پیامی داشت و این پیام چه نقشی را در جامعه اسلامی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار